Alla inlägg under augusti 2012

Av Emma - 30 augusti 2012 21:56

Orkar inte skriva nått just nu.. Orken är bort blåst.. Men de infinner sig väl förhoppningsvis snart igen..
Bjuder på bilder på mina prinsar i stället!!

Av Emma - 29 augusti 2012 19:23

Av Emma - 27 augusti 2012 19:51

Hade ont i foten hela dagen igår. Men mamma var snäll och gick med hundarna så de gick bra!!

Idag gick vi upp vid kl 9 typ och så åkte vi och lämnade hundarna hos mormor och morfar! Sen åkte ja och mamma in till Nybro och handla! Vart hundmat, mat, reflexvästar till hundarna och så åt vi på donken. Sen skickade jag iväg papper till FK om bostadsbidrag! Bara att hoppas ja fick med allt och att dom godkänner det. Behöver verkligen mer pengar!
Vid kl 12 vinkade jag av mamma vid stationen och så åkte ja till AF och lämna sjukintyg!
Sen så vart det träning! Va riktigt svettigt men skönt.

Åkte sedan hem till M&M och skämde bort hundarna med till gott! Bossen fyllde ju 10 år igår!!
Åkte sedan hem och dammsög pysslade i sovrummet, klippte Tino, åt mat, gick promenad. Nu är vi nyduschade allihop, tänt massa ljus och myser i soffan!!

Så ha en bra kväll allesammans, för de ska vi ha!!

Puss&Kram

Av Emma - 26 augusti 2012 13:15

Vilken rolig helg vi haft!!

I fredags tog vi det lungt och så under dagen och till kvällen umgicks vi med grannarna, drack öl och spelade kubb!!
Va riktigt kul.
Men inte lika kul att vakna på lördags morgonen. Men det var bara att bita ihop. Gick med hundarna, va till M&M, handlade och vilade.
Sen till kvällen kom grannarna och en annan gubbe som bor i byn och så åt vi massa gott, kräftor, räkor, grillat och paj. Drack gott och skrattade. Vart dock väldigt tidig läggdags. Men de va bara skönt!!

Men denna dagen har inte varit bra. Vart stucken av en bålgeting i hälen för ett par timmar sen.. Gör bra mycket ondare än sticket förut.. Foten är uppsvälld och jag får hoppa på kryckor för att kunna ta mig framåt!

Hoppas bara att det blir bättre tills i morrn då det är träning och jag ska storhandla!

Nu ska jag vända mig om i sängen och mysa med Ludde som lagt sig mot min rygg!

Puss&Kram

Av Emma - 23 augusti 2012 20:47

Usch å fy vad jag är dålig på att uppdatera!! Men här kommer en uppdatering om vad som hänt sedan sist!

Som sagt så hade vi loppis.. Gick väl så där! Fick iaf sålt för 600-700kr..

I veckan har jag haft väldiga smärtor i ryggen och magen. Endometriosen börjar göra sig påmind igen. Så valet att sluta med p-spruta va nog väldigt korkat.. Ska nog ringa gyn och höra om jag kan börja igen!!
I tisdags hoppade jag över träningen pga värk. Tog en sväng till IKEA och handlade lite tyg och inrednings prylar till sovrummet i stället! Så nu har jag gjort min huvudgavel! Vart riktigt nöjd!!

Igår va jag till Linköping på käkkirurgin. Fick åka 20 mil för ett samtal på typ en kvart.. Dom hade lika gärna kunna tagit det på telefon..
Sen plockade jag upp mamma som kom med tåget till Linköping.. Billigare de än att hon skulle åka ända ner hit när ja ändå skulle dit. Sen åkte vi hem och myste med hundarna och åt tacos med mormor och morfar!

I dag höll vi på att försova oss! Jag va ut med hundarna strax för kl 8. Sen la vi oss igen och sen vaknade jag med ett ryck och konstaterade att kl va 12.. Och jag skulle vara på VC kl 13.. Så de va bara att kasta sig upp och göra sig i ordning. Mamma och hundarna följde med in och så fick jag min vitaminspruta. Sen tog mamma och hundarna en promenad i parken medans jag tränade!!

Efter de åkte vi hem och käkade och sen åkte vi in och hälsade på mina kusiner!!

Nu sitter vi hemma och ska käka lite kvällsmacka och sedan lägga oss..
Har börjat läsa en bra bok. Kaffe med rån heter den.. Kan verkligen rekomendera den. Väldigt rolig!!

Bjuder på lite bilder också!

Puss&Kram

Av Emma - 19 augusti 2012 22:01

Ber om ursäkt för dålig uppdatering. Men vi har haft loppis i helgen och jag har varit helt slut när jag kommit hem på kvällarna!!

Ska göra en riktig uppdatering i morrn!!

Puss&Kram

Av Emma - 15 augusti 2012 21:51

Idag har jag inte så mycket att säga.. Varit trött och seg. Och så var det en getingjävel som stack mig i rumpan.. Eller ja längst upp på vänster sida intill svanskotan!!! Precis där jag redan har ont sen innan.. Så nu gör det ont både invändigt och utvändigt!! Haha

Så idag har det bara blivit korta promenader och ingen träning.
Kan inte röra mig utan att det känns som tusen nålar i skinkan!
Men svullnaden och rodnaden har iaf försvunnit men jag går ju som om att jag skitit ner mig!! Hahah

Fick även reda på att jag får komma på röntgen redan den 10 september!! Här går det undan!!


Nä nu ska jag lägga mig med rumpan i vädret och hoppas på att kunna sova!

Go natt!!


Ps. Drog upp min morotsskörd idag.. Av sex frön vart det tre morötter!!

Av Emma - 14 augusti 2012 22:33

Självklart så har jag tränat också. Både igår och idag vart det 60 situps, 30 rumplyft, 10 armhävningar och plankan!! Tror inte jag ska göra mer än så utöver rehab träningen!!

Puss och Kram

Presentation

Hej!
Är en tjej på 22 år som kommer att skriva och dela med mig av bilder från min vardag! Mesta dels kommer det säkert handla om mina hundar Ludde och Tino. Men även annat skoj kommer nog dyka upp!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards