Alla inlägg under september 2012

Av Emma - 21 september 2012 22:07

Dagarna försvinnet i en rasande fart trots att jag bara går runt och har tråkigt och längtar till Dalarna.

Idag gick vi upp vid halv 8. Gick en sväng och sedan åkte vi till M&M och drack kaffe.. Hundarna fick följa med morfar ut i skogen och jag åkte hem en sväng. Målade väggen i sovrummet. Så nu har den rätt färg. Sen bar jag ner en massa saker i förrådet.. Alla utesaker och sånt som man ändå inte använder nu..
Sen hämtade jag busarna och så åkte vi in till Nybro och handlade!
Väl hemma så plockade jag lite och sen la vi oss och myste vid kl 16. Råkade visst somna så Ludde väckte mig vid kl 18 och tyckte det var daga för en promenad!!
Efter promenaden lagade jag mat och åt framför hockeyn, hundarna smaskade griseknorr.

Vi tog en kissrunda nyss och då fick Lilleman för sig att äta upp en död mus.. Så jääävla vidrigt.. När vi kom in så la vi oss. Efter en stund började lilleman hulka, men de kom inget så han la sig bara och såg besvärad ut.. Å som debn hönsmamman ja är så vart jag ju orolig. Så jag tog upp honom i sängen och masserade magen lite. Så efter en liten stund kom allt ut. Så de var bara att kliva upp och torka och skura golvet.. Men va gör man inte för dom små liven! Igår kväll fick jag också torka kräk samt tvätta matta för Ludde åt lite för mycket gott.. Men va gör det.. Hellre att de kommer ut den vägen än att det inte kommer alls..

Ja men vilket mysigt inlägg detta blev.. Haha Men så är det när man är "småbarnsförälder"!! ;-)

Nu ska ja stämma in i snarkningarna här!!

Godnatt! <3

Av Emma - 19 september 2012 20:16

Har haft det superbra idag.
Gick upp vid halv 10 och körde hundarna till M&M. Drack sedan kaffe med B-M innan Stefan kom så vi kunde åka.
Stannade till i Rosenfors och Stefan visade vart han bott och sen åkte vi till Hultsfred. Käkade lunch på en sunkig pizzeria och medans B-M var hos tandläkaren så gick jag och Stefan och kikade i affärer. Lyckades få tag på en tandad sax att klippa hundarna med till vettigt pris..
När B-M var klar så åkte vi till Willys och handlade. På vägen hem åkte vi ett varv genom Målilla och kikade på fina hus. Sen va vi upp till Aboda Klint och knatade upp i utsiktstornen och kikade på en väldigt fin utsikt!! Åkte sedan genom Orrefors och kikade och sedan åkte vi till Nybro och spelade på travet.

Tråkigt nog så hade jag fått brev från Försäkringskassan idag.. Får inga pengar denna månad för min läkare har gjort fel när han förlängt min sjukskrivning.... Som om inte livet var nog jävligt ändå..

Så nu ligger jag på soffan och kikar på hockey och hoppas på att vinna lite pengar ikväll!! Men det kommer väl aldrig hända..

Puss <3

Av Emma - 18 september 2012 21:09

Ville bara säga att allt såg bra ut med Luddes öga!! Han var superduktig så jag köpte två griseknorrar som han och Tino fick smaska på medans jag sov middag.. Stank rutten gris i hela sovrummet sen och hela sängen var kletig.. Men vad gör det när dom tycker att det är supergott!!

Sen har jag även fått tid för magnetröntgen den 12 oktober!! Hoppas den visar vad som är fel!! Och att dom kan göra något åt det. Orkar inte ha ont mer!!

Annars rullar det på som vanligt.
I morrn ska jag köra B-M till Hultsfred fram och tillbaks och på vägen hem ska vi stanna på Karlssons i Högsby.. Ska kika om dom har några hundprylar till vettiga priser!!

Nä nu skäller Ludde på mig.. Så det är bästa att sluta!!

Puss och god natt!!

Av Emma - 16 september 2012 22:19

Ja det händer inte så mycket som vanligt. Men lite har hänt sen sist iaf.

Har varit och röntgat ryggen. Så nu väntar jag bara på svar..
Hockeyallsvenskan har börjat. Så nu får jag äntligen se på hockey igen. I onsdags var det premiär för Leksand så jag och grannarna åt massa gott och kikade på matchen som Leksand vann med 5-1!!
I fredags kom pappa hit! Vi åt flygande jacob och myste med hundarna framför tvn!
På lördagen va vi in till Kalmar och handlade lite. Köpte färg till sovrummet! Sen åt vi och åkte hem och kikade på trav och hockey. På kvällen åkte vi in till Nybro och kikade lite. Sen myste vi med hundarna.. Ludde lyckades äta lite svamp. Så jag blev riktigt orolig. Men han har inte blivit dålig. Så den var nog inte giftig.

I morse vid kl 9 åkte pappa hem.. Jag och hundarna la oss igen och sov till kl 12. Då kom Britt-Marie och fråga om ja ville ha kaffe så vi fikade lite och sen åkte jag och moffa in och handlade. Efter det så bosatte jag mig i soffan ett par timmar. Kikade på en film och lite hockey. Självklart har jag gått med hundarna också! Har blivit 3 långa promenader idag..
Sen har jag även fått klippt Ludde idag. Med både sax och trimmer. Så nu sparade jag 550kr.. Han gillade det inte. Men han satt kvar!! Å fint blev det.. Lite kvar på mage och ben, men det tar vi i morrn. Måste ha hjälp av nån som kan hålla upp honom så han inte sätter sig..

Nu ska vi sova! Ska iväg till veterinären i morrn och kolla Luddes öga. Så de gäller att va pigg!!

God natt! <3

Av Emma - 9 september 2012 21:33

Ber om ursäkt för dålig uppdatering. Men jag har varken haft ork eller lust att skriva. Dagarna har rullat på utan större händelser.. Har varit ledsen och nedstämd men hållt huvudet högt..
Har målat en vägg i sovrummet, men det blev inge bra med den färgeb jag köpt. Så jag måste köpa ny och måla om. Sen har jag sytt draperi och hängt framför garderoberna så jag slipper se dom fula luckorna.. Typiskt nog så va snickarna här i fredags och mätte för dom nya luckorna jag ska få i köket, då frågade dom även on jag ville ha nytt i sovrummet. Haha

Sen har Ludde haft ont i ögat så i fredags var vi till veterinären. Det visade sig att han hade ett sår på hornhinnan. Så nu får han ögondroppar varje dag och så ska vi på återbesök den 17e. Men det är redan bättre! Så det ska nog intr vara nå problem.

I morgon ska jag äntligen på röntgen. Får se vad den visar!! Tråkigt nog så ska jag vara där kl 7.45 så alarmet tjuter kl 6.30 Så nu lär jag slå igen mina blå om jag ska orka kliva upp i tid..

Puss&kläm.

Av Emma - 3 september 2012 22:41

Vart har min ork tagit vägen? Helt slut som människa!

I torsdags var jag iaf till Gyn och det var bara för mig att börja med p-sprutan igen.
I fredags var jag till min psykolog igen. Och äntligen har han börjat lite med utredningen. Fick svara på massa frågor. Sen har även mina föräldrar svarat på frågor. Så nu hoppas jag att det tar fart!!

Denna vecka så hade jag bara träning inbokat. Men jag har avbokat den. Jag mår inte bra. Jag har ingen ork alls. Jag vill bara vila. Jag är ledsen och tom! Får inte ut något av dagarna och orkar knappt gå med hundarna. (Men självklart så gör jag det endå. )
Jag vill bara vara.. Men jag har inte ro i kroppen till det..

Orkar inte skriva mer. Det blir bara tråkigt för er läsare..

Puss&Kram

Presentation

Hej!
Är en tjej på 22 år som kommer att skriva och dela med mig av bilder från min vardag! Mesta dels kommer det säkert handla om mina hundar Ludde och Tino. Men även annat skoj kommer nog dyka upp!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards