Direktlänk till inlägg 18 oktober 2012

Ludde.

Av Emma - 18 oktober 2012 22:39

För ett år sedan så föddes en underbar liten krabat!

Jag hade inte en aning om det, men han skulle komma att ändra mitt liv helt och hållet.

Två månader senare så såg jag en annons på blocket. Ett par valpar sökte nya hem. Jag klickade på annonsen och fick då se den finaste och den mest underbaraste lilla varelse jag någon sin sett! Jag skickade genast i väg ett mail till annonsören och bad till högre makter att han fanns kvar! Det gjorde han!

Två dagar senare satt jag och morfar oss i bilen och åkte till Högsby! Jag var så glad och nervös! Äntligen skulle jag få en egen hund! Men skulle allt gå bra!?! Jag satt med tusen frågor i huvudet. Men kunde inte sluta le.

När vi äntligen kom fram så fick jag hålla i den lilla krabaten. Han var såå liten! Det kändes så rätt! Jag skrev på alla papper och pratade med ägaren. Sen fick jag äntligen bära med mig honom ut i bilen! Jag lindade in honom i en filt och kunde inte slita blicken från honom. Jag funderade på vad han skulle få heta, morfar som inte heller kunde hålla ögonen ifrån honom, började kalla honom för Ludde på en gång. Så det fick han heta. MIN lilla Ludde!


Väl hemma så gick han raka vägen till sin nya bädd och la sig och sov. Jag satt mig på golvet bredvid honom och kunde inte sluta titta på honom och le!

Sen dess har dagarna gått i en rasande fart! Vi har gått igenom massor tillsammans, han har varit sjuk, jag har varit sjuk.. Vi har skrattat och vi har gråtit.. Vi har utforskat världen tillsammans!

Beslutet att låta Ludde få flytta hem till mig är det bästa beslutet jag har tagit! Under dom månader som gått så har vi fått en liten lillebror i Tino och en lillasyster i missungen Pim som vi hämtade hem här om dagen!


Jag kan inte beskriva med ord hur mycker Ludde betyder för mig och hur mycket jag älskar honom!


Här får ni lite bilder från hans uppväxt! :D


                       

 
 
cecilia

cecilia

18 oktober 2012 23:11

Vad söt han är Ludde jag förtår dig helt att du inte ångrar dig ens hund är en vän för livet... Min hund fick somna in för ett år sen nu men hon va min bästa vän i 14 år ...Och det går inte en dag utan att jag tänker på henne...

Lycka till med allt och ni kommer ha många rolig minnen i hop

http://www.cecylia.blogplatsen.se

Emma

18 oktober 2012 23:57

Tack! Beklagar sorgen! Får ont i magen och tårar i ögonen bara jag tänker på att den dagen kommer att komma för mina älsklingar också! Men det är långt dit hoppas jag!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 9 december 2012 10:07

Ja, idag är det riktigt kallt.. Bjuder på lite varma mysbilder! ...

Av Emma - 29 november 2012 23:03

Ja, jag blev aldrig frisk som jag trodde.. Det tog om igen och på söndagen var jag in på akuten för jag var så dålig.. Fick ligga kvar på infektion under natten för jag var uttorkad.. Men dom hittade inget fel på mig.. Dom sa att det var vanlig magsj...

Av Emma - 23 november 2012 21:42

Ja det har hänt mycket sen sist. Har fått reda på att jag har fettumörer i ryggen.. Ofarliga. Men beskedet var vädligt tungt. Fick gå ovetandes i över en vecka innan jag fick ett riktigt utlåtande från ortopeden. Men det har tydligen inget med mi...

Av Emma - 1 november 2012 09:48

Av Emma - 16 oktober 2012 22:25

Här kommer ett gäng bilder som är tagna med mobilen! På torsdag kommer bilder från kameran samt ett inlägg om Ludde! Håll ut! ...

Presentation

Hej!
Är en tjej på 22 år som kommer att skriva och dela med mig av bilder från min vardag! Mesta dels kommer det säkert handla om mina hundar Ludde och Tino. Men även annat skoj kommer nog dyka upp!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards